mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeKritik vermeGezi / İnceleme | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Mimik ve Kontur Çizimi | Sunum ve sınıf alıştırması |
2 | Resmi Tatil | Kurban Bayramı Tatili |
3 | Çizgi, Kontur Çizimi | Sunum ve sınıf alıştırması |
4 | Yüzey Çizimi, Gölgeleme ve Doku | Sunum ve sınıf alıştırması |
5 | Kontur Çizimi, Gölgeleme ve Doku | Sunum ve sınıf alıştırması |
6 | Ara Sınav I | İlk dört haftaya ilişkin çizim sınavı |
7 | Ortografik Çizim | Sunum ve sınıf alıştırması |
8 | Plan Oblik Çizim | Sunum ve sınıf alıştırması |
9 | İzometrik Çizim | Sunum ve sınıf alıştırması |
10 | Örüntü çizimi | Sunum ve sınıf alıştırması |
11 | Ara Sınav II | İkinci dört haftaya ilişkin çizim sınavı |
12 | Lineer Perspektif | Sunum ve sınıf alıştırması |
13 | Lineer Perspektif | Sunum ve sınıf alıştırması |
14 | Lineer Perspektif | Sunum ve sınıf alıştırması |
15 | Perspektifte gölge | Sunum ve sınıf alıştırması |
16 | Lineer Perspektif Tekrar | Sınıf alıştırması |
Ders Kitabı | Zorunlu okuma materyali:Ching, F. D. K. Architectural Graphics. John Wiley & Sons: NY, 2003 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen referans materyali:Powell, D. Presentation Techniques. Little Brown, 1990. Laseau, P. Graphic Thinking for Architects and Designers. John Wiley & Sons, NY, 2001. Lin. M. W. Drawing and Designing with Confidence: A StepByStep Guide. John Wiley & Sons: NY, 1993.Mitton, M. Interior Design Visual Presentation: A Guide To Graphics, Models and Presentation Techniques. John Wiley & Sons, NY, 2004.Betti, C. & Sale, T. Drawing A Contemporary Approach. Thomson Learning, 1997.Doyle, Michael E., Color drawing: design drawing skills and techniques for architects, landscape architects, and interior designers, John Wiley & Sons: NY, 1999.Ching, F. D. K. Drawing a Creative Process. John Wiley & Sons: NY, 1990 (also available in Turkish) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 76 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest