11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Kritik verme
Gezi / İnceleme
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gerçek ya da sanal durumları resmetmek üzere çizim tekniklerini öğrenmek.
  • Obje ve mekânların iki ve üç boyutlu düzlemlerde nasıl göründüğünü doğru bir şekilde iletmek.
  • Tasarım fikirlerini çizim yoluyla ifade etme yeteneğini geliştirmek.
  • Temel bir çizim dili ve bireysel çalışma üzerine konuşabilme yeteneğini geliştirmek.
  • Etkili stüdyo alışkanlıklarını (dakiklik, zaman yönetimi, düzenli teslim, sınıfa donanımlı gelme, uygun stüdyo davranışı, stüdyoyu temiz tutma, grup halinde çalışma) geliştirmek.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Mimik ve Kontur Çizimi Sunum ve sınıf alıştırması
2 Resmi Tatil Kurban Bayramı Tatili
3 Çizgi, Kontur Çizimi Sunum ve sınıf alıştırması
4 Yüzey Çizimi, Gölgeleme ve Doku Sunum ve sınıf alıştırması
5 Kontur Çizimi, Gölgeleme ve Doku Sunum ve sınıf alıştırması
6 Ara Sınav I İlk dört haftaya ilişkin çizim sınavı
7 Ortografik Çizim Sunum ve sınıf alıştırması
8 Plan Oblik Çizim Sunum ve sınıf alıştırması
9 İzometrik Çizim Sunum ve sınıf alıştırması
10 Örüntü çizimi Sunum ve sınıf alıştırması
11 Ara Sınav II İkinci dört haftaya ilişkin çizim sınavı
12 Lineer Perspektif Sunum ve sınıf alıştırması
13 Lineer Perspektif Sunum ve sınıf alıştırması
14 Lineer Perspektif Sunum ve sınıf alıştırması
15 Perspektifte gölge Sunum ve sınıf alıştırması
16 Lineer Perspektif Tekrar Sınıf alıştırması
Ders Kitabı Zorunlu okuma materyali:Ching, F. D. K. Architectural Graphics. John Wiley & Sons: NY, 2003
Önerilen Okumalar/Materyaller Önerilen referans materyali:Powell, D. Presentation Techniques. Little Brown, 1990. Laseau, P. Graphic Thinking for Architects and Designers. John Wiley & Sons, NY, 2001. Lin. M. W. Drawing and Designing with Confidence: A StepByStep Guide. John Wiley & Sons: NY, 1993.Mitton, M. Interior Design Visual Presentation: A Guide To Graphics, Models and Presentation Techniques. John Wiley & Sons, NY, 2004.Betti, C. & Sale, T. Drawing A Contemporary Approach. Thomson Learning, 1997.Doyle, Michael E., Color drawing: design drawing skills and techniques for architects, landscape architects, and interior designers, John Wiley & Sons: NY, 1999.Ching, F. D. K. Drawing a Creative Process. John Wiley & Sons: NY, 1990 (also available in Turkish)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
4
Final Sınavı
1
4
    Toplam
76

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010